Víkendová pozvánka (program)

Email Tisk PDF

Dalším víkendem pokračují soutěže žákovských, mládežnikcých i dospěláckých soutěží. Přinášíme Vám přehled účastí našich družstev v soutěžích ČBF. Soutěže organizovány PBS či krajskými basketbalovými svazy jsou uveřejneny na minibasparta.cz 

 

P Á T E K   03.10.2014

Sokol Pražský - GBA SPARTA PRAHA, 19:30 hod.,1.liga muži, hala SP v Žitné ul.

 

S O B O T A   04.10.2014

 

BA SPARTA PRAHA - Kara Trutnov, 10:00., Kadetky U17 - Extraliga, hala BA

BA SPARTA PRAHA "B" - BK Horejsek Děčín, 12:30 hod., Junioři  U19 - DL, hala BA

BA SPARTA PRAHA - BCM Ostrava, 15:00 hod., Junioři U19 - Extraliga, hala BA

BA SPARTA PRAHA "B" - Frýdek Místek, 17:00 hod., Kadetky  U17 - DL, hala BA

BK SŠMH Brno - BA SPARTA PRAHA, 14:30 hod, Ženy, hala Žabovřesky

Basket Slovanka - BA SPARTA PRAHA, 18:30 hod, ml.žákyně U14, hala ZŠ Na Slovance, Praha 8

Lions J.Hradec - BA SPARTA PRAHA 15:00 hod., U15 st.žáci ŽL, SH JH

 

N E D Ě L E  05.10.2014  

 

BA SPARTA PRAHA - Orli Prostějov, 10:00 hod., Junioři U19 - Extraliga, hala BA

BA SPARTA PRAHA "B" - Kondoři Liberec, 12:30 hod., Junioři  U19 - DL, hala BA

BA SPARTA PRAHA - Sokol H.Králové, 15:00., Kadetky U17 - Extraliga, hala BA

BA SPARTA PRAHA "B" - OSK Olomouc, 10:00 hod., Kadetky  U17 - DL, hala ZŠ Beroun

Valosun KP Brno "B" - BA SPARTA PRAHA, 11:30 hod, Ženy, hala Vodová

BK Brandýs n/L. - BA SPARTA PRAHA, 13:30 hod, ml.žákyně U14, hala ZŠ Na Výsluní, Brandýs nad Labem

Sokol Písek - BA SPARTA PRAHA 11:00 hod., U15 st.žáci ŽL, SH Písek 

Všem družstvům přejeme především mnoho příjemných basketbalových zážitků. 

Vše v duchu fair play, se ctí, s pokorou a s respektem jak k soupeři,tak i rozhodčím a i ostatním účastníkům utkání.   

 

 

Aktualizováno Pondělí, 29 Září 2014 11:40
 

Prosíme rodiče - Tak dlouho se chodí

Email Tisk PDF

                                           

S některými rodiči mám na v následujícíh řádích zmíněnou problematiku jiný názor, s některými kolegy mám na tuto problematiku jiný názor ... Já však mám na rozdíl od nich přístup na naše webové stránky a tak mohu svůj názor prezentovat :o) .

V návaznosti na článek týkající se způsobilosti k výkonu bych dodal následující. 

Některá naše družstva jsou aktuálně "zdecimovaná" nemocemi a zraněními. To co se událo v poměrně početné skupině U15 bylo skoro na odložení zápasů z důvodu nemoci. Neudělali bychom to a ani jsme nemohli, protože o zdravotním stavu dívek jsme se dozvídali až na poslední chvíli.

Je neuvěřitelně nezištné (obětavé) počínání některých, kteří nastoupili s teplotou a zdravotně ne úplně v pořádku. Nehrajeme však na vítězství za každou cenu. Slova uvedená v původním článku se pouze potvrdila. U nás se nejedná o nějaký obyčejný tělocvik, jedná se o předstupeň k vrcholovému sportu. Na této úrovni musí být organismus 100% připraven. Jasně se dnes ukázalo, že dvě dívky U15 a jedna U19, které patří mezi základní kameny této věkové kategrorie, svou účastí, kdy nebyli připraveny na maximálná výkon a maximální zatížení organismu nám pomohli pouze jako "číslo" do sestavy. Na obou dívkách byla jasně zřetelná narušená motorika vlivem nemoci příp. jiné omezení jako např. špatná schopnost koncentrace. Jasně naučené  pohybové vzorce  a řetězce nefungovali správně. 

Byť mám subjektivní názor, nebudu se vyjadřovat k určitému hazardu se zdravím dětí.

Desetkrát se nic nestane a pak již organizmus zaprotestuje, že v době jeho boje s nemocí dostává zbytečnou zátěž. Nebo nepřipravené tělo zareaguje na nějaký pohybový vzorec jinak a zranění může být na světě. Nemocný organismus vede boj s nějakou infekcí nebo viry, jeho imunita není nejlepší a my organismus vystavíme dalšímu zbytečnému zatížení. Příčiny některých ischemických nemocí lze hledat v banálních infekcích.

Ve sportovních klubech je prostředí pro šíření virů daleko ideálnější než kdekoli jinde (např. ve školním prostředí). Při soubojích se hráčky a hráči dostávají do bezprostřední blízkosti, kdy "infikovaný" jedinec díky vysoké plicní ventilaci může šířit nákazu s daleko větší intenzitou.  Fyzickou námahou "oslabený" organismu a jeho imunita může být v určitých chvílích náchylnější pro příjem jakéhokoli ... O používání lahví kolegů snad ani hovořit nemusím. 

Připomenu, že nehovořím pouze o rýmičkách a kašílcích. V klubu se občas objeví i jiné nemoci, které se projevují nejdříve rovněž jen jako rýma a kašel. Hovořím napoř. o mononukleóze, infekčním zápalu plic a pod.. 

Jsme sparťani, musíme být silní a odolní. S nemocemi musíme bojovat. Ale dříve než přijdou. Správným chováním, oblékáním, otužovaním, stravou a pod. Nedokážeme nic tím, že 14 dnů chodíme sportovat kašleme a naše forma odejde stejně jako kašel ... 

Může na to mít kdokoli odlišný názor, dnes se ukázalo, že relativně méně výkoný jedinec odpracuje stejnou práci jako nemocí omezený jedinec. Každý je nahraditelný, zastupitelný. Zdraví máme pouze jedno. To si však uvědomujeme většinou až je pozdě. Žádné vítězství nestojí za zmínku oproti šesti písmenků -  Z D R A V Í, važte si těchto písmenek a nakládejte s nimi jak nejlépe umíte. 

    

                                 

Dr.House mají pouze v Americe a pouze v seriálu.

 

 

Aktualizováno Neděle, 28 Září 2014 19:09
 

Prosíme rodiče i členy

Email Tisk PDF

 

V návaznosti na počty dětí v tréninkových skupinách a v návaznosti na cíle, které si naše akademie staví si dovolujeme požádat rodiče, aby své děti posílali na tréninky, zápasy a turnaje připravené po zdravotní stránce absolvovat maximální zátěž. Absolvovat maximální zátěž znamená být připraven nejen fyzicky a psychicky, ale i po stránce aktuálního zdravotního stavu. Organismus vrcholového sportovce musí být připraven. Po všech stránkách. Předejdeme tak mnoha potencionálním nepříjemnostem jako např. poškození srdce v době relativně elementárního zdravotního omezení a mnoho jiných. Potřebujeme zdravé jedince a ne kýchající, kašlající tzn. nepřipravené pro maximální výkon. V době nemoci není organismus schopen maximální koncentrace, což je nedílná součást sportu dnešní doby.
Stejně důležité je šíření byť elementárních nákaz, které může družstvo jako takové ohrozit ve své podstavě v korelaci k soutěžím.
Mám v tomto ohledu problém s jednou juniorkou jejiž pohybový aparát není schopen podle mého subjektivního názoru maximálních výkonů a tudíž není schopna vykonávat určité dovednosti v potřebné kvalitě a zárověň opotřebovává svůj pohybový aparát víc než v normálním životě.
 
                                             
 
Opět jako každoročně připomenu hygienu alespoň ve formě používání vlastních lahví a nápojů v tréninkovém procesu i utkáních. Na toto máme v juniorkách taky jednu specialistku, kterou jsem ještě neviděl s vlastním nápojem. 
Sportovat s jakýmikoli léky je velký hazard se zdravím. Opět platí, buď je organismus připraven nebo není. Na turnaji v Brně jsem několikrát při hře slyšel jestli někdo nemá ten nebo jiný růžový lék tlumící bolesti a podobně. Jakýkoli lék, který tlumí bolest neutlumí tuto bolest pouze v místě ve kterém je třeba, ale "omezí"(utlumí) celý organismus a bolest, která je indikátorem, že něco není v pořádku je tudíž potlačena.
Sportování v době, kdy užívám antibiotika přináší medicínsky prokázané problémy s achilovými šlachami resp. přímo jejich přetržení, což bývá uváděno i v příbalových letácích.
                                        
 
Zmíním opětovně i  problematiku zakázaných léků či prostředků, které řeší jiný článek na našem webu s názvem Doping - Antidoping. Dopingové kontroly jsou možné i u dětí resp. u všech členů registrovaných v ČBF resp. sdružených ČUS bez rozdílu věku. Takže prosím dbejte zvýšenou pozornost této problematice. Většině našich svěřenců jsme v minulém roce poskytli materiály týkající se této problematiky. Na vyžádání opět poskyteneme a v hale v nejbližší době umístíme na veřejně přístupném místě. Při návštěvě lékaře dbejte na informaci směrem k lékaři, že jste sportovec a že může dojít k dopingové kontrole (ideální když si lékař tuto informaci znamená do zdravotní dokumentace).
 
                                               
 
Nedořešenýmí resp. nedoléčenými nemocemi či zraněními  poškozujete především vlastní organismus resp. vašich dětí. 
Buďte prosím ohleduplní i k Vašim spoluhráčům a nevystavujte je zbytečným možný nákazám, které se v prostředí šaten a především v prostorách hal díky maximální tělesné ventilaci při sportovním výkonu šíří rychleji než v běžných prostorách.  Myslím tím, že na sebe dýcháme při sportovní činnosti potencionálně nakažený vzduch v adleko větší míře než je tomu v běžném prostředí.
 
Nejen v souvislosti se zmíněnými zdravotními "riziky" bych doporučil shlédnout film jenž je Českou filmovou a televizní akademií nominován do bojů o Oskara v počátku příštího roku. Jedná se o drama se sportovní tématikou s názvem FAIR PLAY. 
 
   
 
Využiji a připomenu absolvování pravidelné prohlídky vyjadřující souhlas se sportovní činností s platností 1 roku, kterou by jste měli před zahájením soutěží odevzdat příslušnému trenérovi. 
 
 
                                                
 
P.S.: Dnešní vyjádření čínské tenistky Li Na v souvislosti s ukončením její kariéry: Populární čínskou tenistku trápilo v poslední době hlavně operované pravé koleno,.. "Horlivé zápolení vyžaduje sportovce na nejvyšší úrovni a já už se nedokážu připravit na sto procent," řekla Li Na.

 

 
Aktualizováno Pondělí, 29 Září 2014 10:43
 

POJĎTE SPORTOVAT S NÁMI

Email Tisk PDF

                                                                  

 
  Nábor BASKETBAL

  

Dívky a Chlapci ročník 2000 - 2008

 

Kdo jsme?

BA Sparta Praha je basketbalový oddíl s dlouholetou tradicí zaměřený na přípravu dětí a mládeže. Sídlo má ve sportovní hale ulice Kovářova v Praze 5 na Stodůlkách. Systém družstev zaručuje sportovní přípravu od 7 let až do dospělosti.

Proč zrovna basketbal?

Jde o kolektivní sport s rozvíjením individuálních činností. Dítě pracuje v kolektivu, ale zároveň se snaží prosadit. V basketbale se propojuje řada sportovních dovedností s myšlením a morálně volními vlastnostmi, které jsou ideální zkušeností pro život.

Co nabízíme?

Pravidelnou volnočasovou aktivitu vašeho dítěte, která přinese jeho tělesný a duševní rozvoj. Tréninky pod vedením zkušených trenérů. V prvních letech zaměřené všestranně a dále specializovaně na basketbalovou přípravu. Tréninky v partě kamarádů se stejným cílem - něco dokázat a vyhrát. Zažít trénink, soustředění, utkání, republikové i zahraniční turnaje a další společensko-sportovní akce. Zapojení do VELKÉ basketbalové rodiny.

Každé dítě může být úspěšné!

více na www.basparta.cz

 

               Chlapci 

Trenér pan Šenk   605 102163

e-mail:  Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

                        Dívky 

Trenérka paní Zachová 602 333977

e-mail: info@basparta.cz 
Aktualizováno Pátek, 05 Září 2014 05:10
 

STRETCHING - Stručně a populisticky

Email Tisk PDF

                                              

 

 

Protože neustále vidíme na hale přežitky z minula, které negativně ovlivňují sportovní výkon, zmíníme některé informace týkající se stretchingu.
 
Stretching nepodléhá "modním" vlivům. Nicméně jako každá záležitost se vyvíjí.
Stretchnig slouží k zapracování resp. přípravě organismu (těla) na sportovní výkon v utkání či tréninku. Stretchingem dále zlepšíte svoji pružnost (ohebnost) , což má vliv na celkovou výkonnost  (např. rychlost). Neméně důležitou úlohou stretchingu je předcházení zranění. Zmínit se dá i kompenzační vliv. 
 
Stretching dělíme na statický a dynamický
 
Statický stretching je forma cvičení resp. protahování se kterou jste se seznámili při vašich sportovních začátcích. Jedná se o výdrž v určité poloze (15 - 30 vteřin). Nepřipravuje na nadcházející sportovní výkon. Naopak. Svaly se při něm uvolňují a tím se dočasně oslabují. Je snížen přítok krve do svalů a je oslabena činnost nervového systému - zmenšuje se schopnost řízení svalů centrální nervovou soustavou. Můžeme jej používat, ale nepřed výkonem (tréninkem, utkáním). Nesmí se používat hodinu před výkonem!. Používá se po tréninku a během dne. Při správném provádění zlepšuje pružnost svalu.
 
Dynamický stretching je forma cvičení sloužící k připravení (zahřátí) organizmu před výkonem. Vhodnými prvky jsou rotace těla a končetin, výskoky, kroužení, výpady do všech stran, sřepy, vykopávání. Tento druh stretchingu nastartuje CNS a jeho spolupráci se svalovými skupinami a jednotlivými svaly. Zapracuje celý pohybový aparát včetně kloubů.
 
Velmi stručně jsme se pokusili podat základní informace týkající se stretchingu. Jedná se o zásadní otázku. Kdyby byl statický stretching pouze ztrátou času před výkonem nesnažili bychom se napravit stále přetrvávající chyby v rámci rozcvičení. Důraz klademe především z důvodu, že špatně pojaté rozcvičení limituje vlastní sportovní výkon. Každý z trenérů akademie Vám rád poradí v případě jakékoli nejasnosti. 
 
                                         
 
Aktualizováno Čtvrtek, 28 Srpen 2014 02:11
 


Strana 1 z 9

.